Claus Toftgaard – Foredrag/Clinic på VER
Tilmeldingsfrist er overskredet
SIV (Sportsrideklubben Vallensbæk) har lånt sig ind på VER’s faciliteter mod at 30 VER medlemmer kan deltage til Claus Toftegaard clinic uden beregning.
Arrangementet er fra 15 - 18, og SIV byder på pizza efterfølgende for de tilmeldte.

”hvordan påvirker dit sæde og din fysiske form din hest”

Er du ligesom os andre en smule slem til at spænde i skuldrene?
Sidder du en smule skævt?
Er din hest sværere at ride på den ene volte?
Er det altid samme side du har haft problemer på?
Tænker du over hvilken betydning det kan have for din hest?

For at kunne hjælpe hesten og sig selv til at få den bedst tænkelige ridetur i skoven, træning eller konkurrencedag, er det af essentiel betydning at rytteren også yder sit – har styrke, smidighed og balance. Det er ikke altid nok at forlange det optimale af hesten, for selv den dygtigste hest bliver ikke bedre end rytteren.

På denne eftermiddag vil Claus også introducere til leg med hesten og hvordan vi gennem legen kan opbygge hestens krop, så den forstår signalerne bedre når vi rider. Claus vil arbejde med en halvparade gennem “crunch” træning, hvor hesten lære at løfte ryggen og bruge de rigtige muskler - før rytteren skal i sadlen.

Om Claus Toftgaard
Claus Toftgaard, der er en af de dygtigste og mest uddannede indenfor sit område, er uddannet både menneske- og heste fysioterapeut, og har derfor de optimale forudsætninger for at vejlede i træning af både hesten og rytteren samt samspillet mellem rytter og hest. Samtidig er Claus utrolig dygtig til at formidle de grundlæggende fysiologiske principper, der danner basis for den harmoniske ekvipage…. Uanset om det er skovtur eller konkurrence.
Claus er uddannet eksam. træner i 1993, Human Fysioterapeut i 1998 og dyrefysioterapeut i 2000. Medforfatter til bogen ’I balance på Hesteryg’ med Søs Fejerskov-Qvist og har konkurreret på Intermediare I-niveau i dressur, MA i springning og Let i military.
28.11.2022
03.12.2022 kl. 15.00 - 03.12.2022 kl. 18.00
0,00 kr.
Du har efterfølgende mulighed for selv at rette din tilmelding eller afmelde dig, under 'Mine tilmeldinger'