Part på rideskole hest eller pony

Bemærk, at du skal have gået på rideskolen minimum 6 måneder, før at du kan blive opnoteret til rideskole part.
Du skal ride 2-4 gange om ugen, så vigtigst af alt er at sikre sig plads på flere ridehold.

Når du har part på en af rideskolen heste/ponyer rider du 2-4 gange om ugen på den samme hest/pony. Det betyder, at du med tiden lærer din parthest/pony rigtig godt at kende.

Som partrytter, har du førsteret til at ride på din parthest/pony ved rideskolestævner, og udvalgte arrangementer.
Der følger dog også nogle forpligtelser med som part. Du skal sørge for at udstyret pudses, boksen vaskes ned, og at hesten/ponyen trives. Du skal være indstiller på at passe hesten hvis den i en periode bliver syg eller halt – og i en eventuel periode hvor den skal i genoptræning. Så en part skal være der i både gode og dårlige tider.

Parterne rider med på de almene ridehold med dressurundervisning. Der er også mulighed for 1 ugentlig springundervisning, hvis der er plads på holdet.

Hvis du ønsker at blive partrytter, skal du skrives op på part-venteliste. Skriv til vestegnens.rideklub@gmail.com.

Du kan se hvad det koster at gå have under menupunktet priser.