Fakta om klubben

Bankoplysning
Danske Bank foreningsafdeling regno, 3129 kontonummer 9159223

Om klubben
Klubben blev stiftet 23. februar 1967, og grundstenen til rideskolen blev lagt 23. juni 1972. Klubben blev stiftet af Helmuth Blumensaadt og hans søn, Poul, som blev vores første formand.

Vestegnens Rideklub (forkortes VER) er en aktiv rideklub, som holder til i distrikt 1, under Dansk Ride Forbund (DRF), som er et forbund under Dansk Idræts-Forbund (DIF).

VER er også medlem af Dansk Handicap Idrætsforbund (DHIF), som er et forbund under Dansk Idræts-Forbund (DIF).

Historien bag VER
Hvis du kunne tænke dig at læse om hvordan klubben i sin tid blev til, så finder du her en jubilæums avis med historien.

Antal medlemmer
Vi har omkring 250 medlemmer og plads til 48 heste/ponyer, heraf 21 rideskoleheste/ponyer.

Holdundervisning og stævner
VER er en rideklub med mange aktiviteter. Vi rummer alt fra rideskoleundervisning af børn, voksne og handicappede til opstaldning af private. I rideskolen er der hold for øvede, letøvede, nybegyndere samt motionister. Vi tilbyder undervisning alle dage med undtagelse af søndag.
Vi har ryttere i alderen 6- 75 år.

Der afholdes årligt rideskolestævner, klubstævner og distriktsstævner, og klubbens medlemmer deltager også aktivt i stævner udenbys. Ligeledes afholdes der aktiviteter, såsom kurser, foredrag, fællesspisning og sommerfest mv.

Beliggenhed
Rideklubben er beliggende i Høje Taastrup Kommune nær ved IKEA og tæt på Vestskoven og rekreative områder.

Hvad nyder vi godt af?
  • Nyopført stald (2019)
  • Vandspiltov både inde og ude (inde er med varmt vand)
  • 2 ridehuse